239032
Książka
W koszyku
Autor książki zadaje istotne pytanie: Jaka jest zależność między ewolucją wszechobecnych mediów a komunikowaniem społecznym. Komunikowanie społeczne nie jest tylko i wyłącznie domeną ludzi, uczestniczą w nim również inteligentne maszyny mające możliwość interakcji między sobą.Ewolucja technologii medialnych wpływa na rozwój wolnej myśli, nieskrępowanych idei, a nawet rewolucji społecznych. Wraz z pojawianiem się nowych technologii medialnych powstają nowe określenia, które także ewoluują. Wyrażenie typowe dla czasu medialnego panowania telewizji: `urwał się komuś film` w okresie ekspansji komputerowej zostaje zastąpione wyrażeniem `wykasować coś z pamięci`. Natomiast na etapie dominacji mobilnej i internetowej niezwykle popularne staje się pytanie: `jesteś jeszcze online`` W książce poruszono także tematykę problematycznego korzystania z internetu, jak m.in. vaguebooking, konieczność przynależności, histrioniczne zaburzenie osobowości, trollowanie, fałszywe wiadomości (fake news) itp. Analiza relacji komunikacji werbalnej z niewerbalną prowadzi autora do zmiany starego polskiego przysłowia: `Gdy mówisz papą, nie pokazuj łapą`. Biorąc pod uwagę potwierdzoną naukowo rolę komunikacji niewerbalnej, należy zmienić to przysłowie i podpowiadać: `Gdy mówisz papą, pokazuj też łapą`. Wtedy być może gestykulowanie podczas rozmowy będzie przeszkadzało niektórym tradycjonalistom, ale dzięki temu komunikacja ludzka będzie bardziej naturalna, prosta, bogata i efektywna.
Status dostępności:
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316 (1 egz.)
Strefa uwag:
Uwaga dotycząca bibliografii
Bibliografia, netografia na stronach 370-421.
Uwaga dotycząca finansowania
Współfinansowanie: Prorektor ds. Kształcenia Politechniki Wrocławskiej
Recenzje:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej