Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(3)
Forma i typ
Książki
(3)
Publikacje naukowe
(2)
Dostępność
dostępne
(3)
Placówka
Czytelnia (Trawiasta)
(3)
Autor
Ciechowska Magdalena
(1)
Jonkisz Adam (1953- )
(1)
Michalczyk Anna (pedagog)
(1)
Szymańska Maria (1959- )
(1)
Rok wydania
2020 - 2025
(3)
Okres powstania dzieła
2001-
(2)
Kraj wydania
Polska
(3)
Język
polski
(3)
Odbiorca
Logopedzi
(1)
Pedagodzy
(1)
Rodzice
(1)
Temat
Autoetnografia
(1)
Badania etnologiczne
(1)
Diagnoza pedagogiczna
(1)
Dziecko z zaburzeniami rozwoju
(1)
Logika 2DBN
(1)
Logika formalna 2DBN
(1)
Pedagogika
(1)
Teoria mnogości
(1)
Tożsamość społeczna
(1)
Wspomaganie rozwoju
(1)
Gatunek
Monografia
(2)
Opracowanie
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(1)
Filozofia i etyka
(1)
Matematyka
(1)
Medycyna i zdrowie
(1)
Psychologia
(1)
3 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
(Metodologia, Pedagogika, Logopedia)
Autorki książki w sposób wielowymiarowy i interdyscyplinarny ukazują praktyczne zastosowanie badań etnograficznych w obszarze poznawczym, kształcącym i terapeutycznym. W sposób czytelny i przekonywujący prezentują rolę autoetnografii w kształceniu refleksyjnych praktyków oraz transformacji nauczycieli, którzy podjęli takie badania. Również w procesie kształcenia studentów zaprezentowane i użyte w pracy narzędzia powinny być częściej wykorzystywane, dając możliwość pogłębionego uczenia się i doskonalenia osobistego. (dr hab. Bożena Majerek)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 39 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka ta jest drugą spośród trzech składających się na opracowanie wybranych zagadnień z logiki. Zagadnienia podjęte w rozważaniach są wybrane z logiki formalnej i ogólnej teorii mnogości. Najobszerniej jest omawiany klasyczny rachunek zdań, a zwłaszcza metoda założeniowa; spośród rachunków zdań nieklasycznych zostały wybrane rachunki logiki wielowartościowej, modalnej (rozumianej wąsko), deontycznej oraz logika intuicjonistyczna i tzw. logiki pośrednie. Również charakterystyka logiki predykatów jest skupiona na rachunkach klasycznych – ponownie z naciskiem na system założeniowy. Teoria wynikania zdań kategorycznych jest najpierw omówiona odrębnie, w sposób przyjęty w sylogistyce, uzupełniony o nowsze metody, po czym teoria ta jest zinterpretowana w rachunku predykatów. W rozdziale poświęconym teorii mnogości są podjęte zagadnienia zwykle umieszczane w jej części zwanej ogólną: podstawowe pojęcia rachunku zbiorów i relacji, wybrane zagadnienia teorii liczb kardynalnych, zagadnienia związane z antynomiami klasycznej teorii mnogości oraz ze sposobami ich usuwania. Wyniki prezentowane w niniejszej książce, poświęconej zagadnieniom logiki formalnej i ogólnej teorii mnogości, sformułowane w niej definicje, twierdzenia i dowody są – co nieuniknione – wzorowane na znanych opracowaniach. Nie są jednak ich kompilacją, ponieważ różnią się nie tylko układem definicji i twierdzeń, lecz także ich sformułowaniami zapisanymi w jednolitej notacji (symbolice), komentarzami i przykładami, a często także sposobem uzasadniania twierdzeń (sposobem dowodzenia). Są także w książce merytorycznie nowe propozycje, jak algorytmiczna metoda wyszukiwania zależności definicyjnych między funktorami prawdziwościowymi oraz uproszczone metody sprawdzania poprawności logicznej wnioskowań ze zdaniami kategorycznymi.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 16 (1 egz.)
Książka
W koszyku
W ręce czytelników oddajemy monografię poświęconą wspomaganiu funkcjonowania dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym, które przejawiają trudności rozwojowe. Autorki podjęły problematykę dotyczącą oddziaływań wspierających i terapeutycznych w różnych obszarach i zakresach. […] Opracowanie zawiera wybór zagadnień dotyczących wybranych trudności rozwojowych. Niniejszą monografię dedykujemy przede wszystkim rodzicom dzieci z szeroko rozumianymi trudnościami rozwojowymi, ufając, że znajdą w niej wartościowe informacje i wskazówki dotyczące oddziaływań terapeutycznych i wychowawczych. Wyrażamy także nadzieję, że niniejsza publikacja będzie użyteczna dla początkujących specjalistów – pedagogów i logopedów, którym towarzyszyć mogą liczne pytania dotyczące pracy z dziećmi z szeroko rozumianą niepełnosprawnością [opis wydawcy].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej